DIY - Let there be light

Mijn eerste echte post wil beginnen met 2 zelfmaak projecten.

Ik had al heel vaak de mooie TineK mand voorbij zien komen.. als lamp!
Helemaal mooi en eindelijk een lamp die groot genoeg is voor onze leefkeuken met hoog plafond.
Dus vriendlief op pad gestuurd, hij is chauffeur en kon dus mooi een stopje maken bij Tutze store in Harderwijk.
Eenmaal thuis de lamp zwart gespoten en een kruis van 2 houten latjes door de bodem zodat de fitting bleef hangen. Was gelijk verliefd en ben er nog steeds erg blij mee!!


Project 2.. De bekende dradenlamp!
Gemaakt met een ballon, wol en behangplaksel.

Deze lamp moest in de slaapkamer komen. Dus op pad, uiteindelijk heb ik een skippybal gebruikt van 3,99 en 2 bollen grijze wol van de zeeman van 0,80 cent per stuk! De skippybal heb ik gekozen omdat deze mooier rond blijft, een ballon kan uitzakken qua vorm!
Het was best even een werkje, en het begin was eigenlijk het meest lastig omdat de wol niet gelijk aan de skippybal bleef plakken maar... Het is gelukt! 

Toen de behangplak hard was geworden de skippybal lek gestoken en als finishing touch blanke lak over de wol voor stevigheid. 


Staat erg mooi toch? en dat voor nog geen 10 euro!!
Vooral als de lamp aan is geven al die draden een bijzonder effect op de muren.


2 opmerkingen:

  1. Supermooie DIY lampen Laura! Vind het idee van de TineK mand ook altijd erg leuk, maar je dradenlamp is ook heel gaaf geworden! Ik zal je even in m'n blogroll zetten, misschien krijg je dan wat bekijks ;)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...